Monday, March 26, 2007

инструментите



да улавяш състояния с помощта на малка черна кутия е убиец. равнява се на това да изтръгваш звук като на реактивен самолет от дъска с четири струни. в този случай със Слънчо (http://myspace.com/kovatchev) сме 1:1. преди няколко години, които изтекоха без да се усетя, разговарях с много близък за мен човек по въпроса. този човек ревниво бранеше изкуството си и беше най-общо казано пурист (погледнато отстрани). тогава едва не повярвах, че боравенето с кутията е нещо средно м/у черна магия и смяна на тампон. а някои хора се страхуват от сложността на rig-а с ефектите ми. всеки, който е хванал правилната играчка в достатъчно преломен момент е играл с дяволските кръгове и е намерил нова своя сянка. моите инструменти винаги са ме привличали с това, че носят история; усещам ги; обикновено са принадлежали и на други хора, които или не са ги обичали достатъчно или направо са ги захвърлили зад вратата за да ги намеря аз- К1000, Elvis... обаче най-общо предметите не правят изразяването. хубавите инструменти, били фотографски или музикални, са едно естествено продължение на мисълта на човека. скоба- позволявам си да наричам комбинацията личност-творец "човек" по Вапцаровски, защото самият Вапцаров е Човек Творец. а пък всеки човек, който твори с правилните и обичани инструменти, се превръща в част от своя инструмент.
сега разбирам какво е коствало на Слънчо загубата на най-хубавия му фотоапарат...
и какво би значело да загубя Elvis или muffhoney-то. шибана дупка в изразяването, личния контакт с нещо, което се е превърнало в част от теб.
миналата седмица в четвъртък забихме в черната дупка, а Слънчо намери начин да ни поснима (thanks feverish_).
за кратко развновесието визия-поезия бе възстановено;

на снимката съм аз с Elvis. ако мога да съдя по хватката на грифа и физиономията би трябвало песента да е Blank Screen (Log In). Слънчо е от хората, които обичам, но понякога не разбирам; той също не ме разбира винаги. по-важното в случая е, че е способен да ме рисува и да ме усеща докато му позирам.

_________________

Снимка: Светослав Ковачев

No comments: